2016/2017 Realizacja Projektu

Realizacja Projektu

 

Projekt „Uczę się bezpieczeństwa” realizowany był w pięciu obszarach tematycznych, obejmujących:

  • Bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły;
  • Bezpieczne ferie;
  • Bezpieczeństwo w domu;
  • Bezpieczeństwo w Internecie;
  • Bezpieczne wakacje.

Dzieci biorące udział w projekcie wzięły udział w spotkaniach z policjantami, którzy omawiali z nimi każdy z obszarów. Pierwszy temat, bezpieczeństwo w drodze do i ze szkoły, miał na celu uświadomić pierwszoklasistom, jak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na drodze, by cali i zdrowi dotarli do szkoły i z niej wrócili. Szczególną uwagę poświęcono odblaskom, jako elementom mającym ogromny wpływ na bezpieczeństwo pieszych.

Spotkania w ramach obszaru „Bezpieczne ferie” miały za zadanie przygotować pierwszaków na zimowy wypoczynek. Policjanci poruszali tematy, które pojawiają się każdej śnieżnej zimy – rzucanie się śnieżkami czy kuligi za samochodami. Omówiono bezpieczne miejsca, w których można się bawić, lecz również miejsca niebezpieczne, których dzieci powinny unikać.

Obszar „Bezpieczeństwo w domu” obejmował wiele sytuacji, które mogą być dla dziecka potencjalnie niebezpieczne w czasie pobytu w domu. Dzieci dowiedziały się, jak zachować się, gdy do drzwi puka obca osoba, omówione zostały także kwestie używania różnego rodzaju urządzeń elektrycznych. Uwagę poświęcono również numerom alarmowym – jak je zapamiętać a także kiedy z nich korzystać, a kiedy z nich nie korzystać.

W czasie spotkań w ramach obszaru „Bezpieczeństwo w Internecie” policjanci omówili z dziećmi kwestie netykiety, anonimowości i dyskrecji w sieci, jak i znajomości internetowych. Przypomniano dzieciom, że najbezpieczniej jest korzystać z Internetu pod okiem rodzica oraz że nie we wszystkie gry powinny grać.

Ostatni z obszarów, jakim było bezpieczeństwo w czasie wakacji, miał uświadomić dzieciom zagrożenia czyhające na nich w czasie letniego wypoczynku. Główną uwagę skupiono na właściwym zachowaniu się nad wodą, dzieci dowiedziały się, które miejsca można uznać za bezpieczne do kąpania się. Omówiono kwestię skoków „na główkę” i zasady korzystania ze strzeżonego kąpieliska. Poruszono także temat właściwego przygotowania się do wyjazdu na kolonię, a także poinstruowano dzieci, jak zachować się w przypadku ataku psa.

Powrót na górę strony